Дигитализовано првих 27 поступака за добијање лиценци, дозвола и сагласности за привреду

Дигитализовано првих 27 поступака за добијање лиценци, дозвола и сагласности за привреду

29.12.2020.

Београд, 29. децембар 2020 – Увођењем нових електронских услуга за привреду на Порталу еУПРАВА кроз Програм еПАПИР привредницима у Србији је доступно првих 27 потпуно дигитализованих поступака за издавање дозвола, лиценци и сагласности. Ова иновација је део трогодишњег пројекта за унапређење пословног окружења у Србији, коју реализују Републички секретаријат за јавне политике, Канцеларија за ИТ и еУправу Владе Републике Србије и Међународна финансијска корпорација (IFC), чланица Групације Светске банке, уз финансијску подршку Фонда за добру управу Уједињеног краљевства и Британске амбасаде у Београду. Први дигитализовани поступци, између осталог, укључују упис у регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља, признавање регистрације средстава за заштиту биља, упис у регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива, упис у регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта и многе друге.

Ови поступци су сада бржи и јефтинији, а потребне дозволе су доступне у неколико једноставних корака:

  • Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и врши електронско плаћање, уколико услуга захтева финансијски издатак;
  • Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
  • Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
  • На крају, дозвола се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.

“Данас можемо користити првих 27 дигитализованих поступака за привреду, до чега је довео један системски приступ Владе да кроз Програм еПАПИР укључи 85 органа и организација јавне управе и скоро 500 државних службеника који су активно учествовали на попису, поједностављењу и дигитализацији поступака. Направљен је Регистар са 2600 административних поступака који се односе на привреду и припремљене су препоруке за поједностављење 1200 поступака. До сада је поједностављено или укинуто више од 130 поступака чиме су направљене уштеде за привреду у вредности већој од 32 милиона евра на годишњем нивоу. До краја марта завршићемо дигитализацију још 50 услуга из области запошљавања, рударства, заштите животне средине, саобраћаја, ветерине, као и услуге које пружа Министарство унутрашњих послова, учинићемо доступним Регистар административних поступака  подизањем Портала као јединственог места са свим информацијама о поступцима/услугама за привреду које спроводи јавна управа, што значи да ће привредник на врло једноставан начин са два до три клика доћи до свих, њему потребних информација, о сваком поступку”, изјавила је Бојана Тошић, директорка Републичког секретаријата за јавне политике.

“Дигитализацијом поступака олакшавамо и омогућавамо привреди у Србији јефтиније пословање. Обилажење шалтера више не сме да буде обавеза ни грађана као ни привреде. Морамо јавну управу ставити у службу сваког грађанина и сваког предузећа. Захваљујући овом пројекту  на крају ћемо имати 100 најчешћих услуга за привреду комплетно дигитализованих и доступих електронски, што ће привреди уштедети 8 милиона долара на годишњем нивоу. Кроз овај пројекат смо такође успоставили платформу за масовну дигитализацију процедура за правна лица и очекујемо да државне институције крену у дигитализацију сопствених поступака”, истакао је Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Први дигитализовани поступци, између осталог, укључују упис у регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља, признавање регистрације средстава за заштиту биља, упис у регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива, упис у регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта и многе друге.

“У сарадњи са Канцеларијом у октобру месецу 2020. године смо започели процес којим омогућавамо привредним субјектима кроз 7 основних поступака, а укупно 22 услуге док се 14 поступака се покрећу по службеној дужности. Први дигитализовани поступци, укључују упис у Регистар произвођача, прерађивача, дорађивача, увозника, складиштара и прометника биља, биљних производа и прописаних објеката – фиторегистар; Регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива; Регистар прoизвођача садног материјала воћака, винове лозе и хмеља; признавање регистрације средства за заштиту биља; Регистар дистрибутера и увозника средстава за заштиту биља; Регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта; Регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта. Они сада могу да без доласка у канцеларије Управе, поднесу захтев и добију информацију о томе да ли су добили решење о упису, брисању или измени њиховог статуса у неким од наведених регистара ”, рекао је Небојша Милосављевић, директор Управе за заштиту биља.

Платформа еДозволе која је изграђена као део инфраструктуре Портала еУправа омогућава и неограничено додавање процедура у будућности, чиме се ствара основа за даљу дигитализацију и креирање свеобухватне платформе за издавање електронских решења. Са додавањем нових поступака формирају се и нови регистри за аутоматско преузимање података, те на тај начин нове услуге постају квалитетније и брже.

Уједињено краљевство подржава процес унапређења пословног окружења, јер у реформисаној и конкуретној привреди види чврст основ за регионалну стабилност и просперитет.  Уједињено краљевство је у претходном периоду, са подршком вредном преко 5 милиона фунти, највећи билатерални донатор процеса дигитализације у Србији. Циљ трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији је смањење административног оптерећења за привреду кроз поједностављивање 1.750 административних поступака, омогућавање електронског издавања 100 дозвола и уклањање пракси које негативно утичу на развој конкуренције. Очекује се да ће око 600 дозвола, сагласности и одобрења бити поједностављено.

Пројекат је део великог реформског пројекта Владе за поједностављење административних поступака и регулативе – еПапир у оквиру кога ће се у наредна два месеца успоставити Регистар административних поступака и подићи Портал овог Регистра који ће представљати јединствено место са свим потребним информацијама за привреднике о сваком поступку који спроводи јавна управа, што ће им олакшати приступ информацијама и смањити трошкове. Преко овог портала, привредници ће са неколико кликова покретати дигитализоване процедуре, а за оне које нису дигитализоване, добити сва упуства како би их у најкраћем року савладали.

Сличне вести

Врати се на почетак